Hui , 8 de març, se celebra el dia internacional de les dones, des de Compromís ens sumem a la manifestació que convoca el Moviment Feminista de València i que eixirà hui a les 19:30h del parterre.

A continuació pots llegir com comença la carta de Bàrbara Peris, responsable de la sectorial d’Igualtat de Compromís

8 de Març: Pels drets de ciutadania i l’autonomia personal de les dones

“El 8 de MARÇ és una data reivindicativa que el feminisme a aconseguit encaixar a l’agenda de la societat per exigir els drets de ciutadania i laborals de les dones.

La realitat és dura, l’actualitat als mitjans de comunicació impressiona. Ja havia acabat d’escriure aquest article quan he llegit a la premsa les declaracions fetes a Roma pel ministre

8MambCompromis

Fernández Díaz sobre el matrimoni homosexual i reivindicant el paper de la religió al sistema educatiu i he decidit de reescriure’l . Les considere preocupants i perilloses, especialment greus per ser fetes pel cap del ministeri de l’Interior del govern de l’Estat. Parla de “matrimoni natural”, de reproducció de l’espècie, lligada al concepte restrictiu de la família més tradicional, la sexualitat lligada exclusivament a la concepció i diu, segons han publicat el mitjans, que l’Estat no pot donar igual protecció a aquestes famílies.

Recorde ara també els comentaris de fa uns mesos d’un altre ministre, el de Justícia, senyor Ruiz Gallardón, quan restringia la realització personal de les dones al seu paper reproductiu. No ho crec anecdòtic. Totes aquestes declaracions apareixen barrejades amb altres de membres del mateix partit que van sentit contrari. Tot plegat, aquesta pràctica sistemàtica d’un discurs contradictori, en la mateixa línia de quan reivindiquen alhora la sanitat pública, declaren que no ens podem permetre aquests serveis perquè estan per damunt de les nostres possibilitats , ataquen la universalitat del dret a l’assistència i implanten la privatització…. ” si vols llegir tota la carta clica ací